In het NH Hotel WTC The Hague gelegen in het CID gebied vond 8 maart jl. een geslaagde algemene ledenvergadering plaats. Het thema van deze bijeenkomst was ‘Citymarketing, de aantrekkingskracht van onze stad!’.
Presentaties werden verzorgd door Luuk Helleman, Programmamanager Citybranding en Laurens Roes, Senior adviseur/projectleider, gemeente Den Haag over het Haagse DNA dat belangrijk is t.b.v. de Citybranding. Om het ‘merk’ Den Haag nog beter op de kaart te zetten en aantrekkelijk te maken organiseert Citybranding allerlei bijeenkomsten en evenementen om dit mogelijk te maken. Daarbij is het ook belangrijk dat Hagenaars trots zijn op hun stad en hier graag wonen, werken, uitgaan en verblijven. Samen met de Hagenaars werkt Citybranding aan het Haagser maken van het Haagse DNA.
Citybranding heeft de ambitie de identiteit en het imago van Den Haag te versterken zodat Hagenaars zich in 2050 nog steeds kunnen identificeren met hun stad en er gelukkig zijn. Hierbij spelen de bijzondere musea Het Mauritshuis, Panorama Mesdag, Kunstmuseum Den Haag en andere culturele instellingen natuurlijk ook een rol evenals de drie belangrijke pijlers zoals Den Haag Stad aan Zee, Vrede en Recht en Koninklijke stad.
Zie de link https://www.denhaag.nl/nl/ondernemen/citybranding-en-de-haagse-positioneringsstrategie/ en de link https://merk.denhaag.nl/bureau-citybranding-2/ En de link https://merk.denhaag.nl/ Op deze laatste link is een beeldbank te vinden met foto’s en video’s. Verzoek van bureau Citybranding is ontbrekende beelden of video’s die ook belangrijk zijn voor de stad door te geven via citybranding@denhaag.nl.
Marco Esser, Directeur The Hague & Partners informeerde ons over de activiteiten van The Hague&Partners. De missie van de marketing en acquisitie van de Stichting The Hague & Partners is gericht op werving en behoud van bewoners, bezoekers, congressen, en buitenlandse bedrijven en instellingen. De visie van The Hague & Partners is dat Den Haag in het binnen- en buitenland wordt gezien en ervaren als top vestigingslocatie voor bedrijven en organisaties, als dé stad waar je als bezoeker graag wilt verblijven en/of je congres of evenement wilt organiseren. De drie belangrijke pijlers zoals Den Haag Stad aan Zee, Vrede en Recht en Koninklijke stad worden hierin meegenomen. Zij vormen het fundament om de stad Den Haag zowel nationaal als internationaal te vermarkten. Zie de video en de link https://thehague.com/partners/nl.
Tot slot werd de jaarrekening 2023 gepresenteerd door Rudi van Wechem, de penningmeester. Er werd unaniem decharge verleend aan het bestuur voor het goede financiële beleid in het jaar 2023!
Dank aan beide sprekers voor hun bijdragen aan deze informatieve en goed bezochte algemene ledenbijeenkomst!